Trening czyni Mistrza!

Niestety to powiedzenie nie sprawdza się w golfie. Można spędzić wiele godzin na treningu i wybić setki piłek, a jedyne co się osiągnie, to zmęczenie i utrwalenie złych nawyków. W golfie konieczne jest trenowanie z głową. Tylko skuteczny trening czyni Mistrza.

Jednym z najczęstszych problemów jest SLICE, czyli niezamierzony lot piłki skręcający od lewej do prawej ( dla graczy praworęcznych). Powodów może być kilka ale na początek należy się zastanowić co powoduje taki lot piłki a następnie znaleźć sposób na wyeliminowanie tego błędu. Najczęstszym powodem SLICE’a jest ścieżką kija out-to-in i/lub otwarcie główki kija w momencie impactu.

 Na początku naszym celem jest uderzenie piłki w miarę prosto. Najlepszym sposobem do osiągniecia tego celu jest prowadzenie kija ścieżką inside-square-iside oraz ustawienie łopatki kija w impakcie prostopadle do celu – square.

Aby osiągnąć taka pozycje pomocne będzie urządzenie SLICE ELIMINATOR firmy SKLZ (http://www. golfhelp.pl/sklz-golf-slice-eliminator-p-612.html).

Urządzenie posiada solidną podstawę, regulowaną wysokość oraz kąt nachylenia poprzeczek. W celu ochrony kija na końcówkach poprzeczek jest zamontowana miękka gąbka. SLICE ELIMINATOR ma co najmniej kilkanaście zastosowań. Poza kontrolą ścieżki swingu.

Może również zapobiegać przesuwaniu się na boki podczas zamachu.

03 04

 

Jak trenować?

Na początku ustaw poprzeczki SLICE ELIMINATOR na maksymalnej wysokości i wolno wykonaj pełny swing (bez piłki). Sprawdź czy podczas uderzenia twój kij nie zawadzi gąbki na poprzeczce od zewnętrznej strony. Jeżeli tak będzie staraj się poprowadzić kij tak, aby ścieżka zamachu przechodziła od wewnętrznej strony. Następnie zatrzymaj się w momencie impaktu i zobacz w jakiej pozycji jest główka kija (powinna być w pozycji square do celu). Następnie przeprowadzaj kij do przodu tak, aby nie uderzyć w gąbkę po lewej stronie (dla graczy praworęcznych). Stopniowo przyspieszaj zamach. Każde nieprawidłowe prowadzenie kija (outside-inside) spowoduje uderzenie w gąbkę od zewnętrznej strony.

05Jak będziesz już pewnie z normalną prędkością mógł zrobić zamach, nie zahaczając o gąbki na poprzeczkach urządzenia, zacznij ćwiczyć z piłką. Zrób to samo co wcześniej, zacznij od bardzo wolnego zamachu, stopniowo go przyspieszając aż do momentu normalnego wybicia piłki. Na początku nie przejmuj się lotem piłki. Skup się tylko na prawidłowej ścieżce kija (in- -side-square-inside). Stopniowo Twoje ciało przyzwyczai się do prawidłowego zamachu i będziesz mógł bez problemu uderzyć piłkę na normalną odległość, pomimo ustawionego urządzenia. Z czasem możesz próbować obniżyć wysokość ustawienia tyczek w celu wyeliminowania zbyt stromego zamachu.

Opisane pomoce treningowe dostępne są w sklepie golfowym www.GolfHelp.pl w dziale Akcesoria treningowe do golfa http://www.golfhelp.pl/akcesoria- -treningowe-do-golfa-c-307_344.html.

O Autorze:

Jacek Nowicki od 12 lat zajmuje się szeroko pojętym golfem. Pomysłodawca i współtwórca sklepu golfowego www.GolfHelp.pl oraz współzałożyciel Związku Golfistów Polskich www.zwiazekgolfistow.pl. Sędzia golfowy Polskiego Związku Golfa. Na co dzień członek Rady Fundacji KULTOWA zajmującej się szeroko pojętą kulturą. Miłośnik twórczości Fryderyka Chopina.